Hader Linux???

From: Rafter Man (none@rafter--linuxmail.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 20 Feb 2002 - 22:52:47 CET

From: "Rafter Man" <none@rafter--linuxmail.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Thu, 21 Feb 2002 05:52:47 +0800
Subject: Hader Linux???

Har jeg mon en ubegundet vrede mod Linux, eller vil nogen give mig ret i følgende.

Da jeg først hørte om et andet operativsystem end Windows, var det Linux. Og sådan som jeg forstod det, var Linux:
1. Et helt nyt OS (altså ny teknologi)
2. Det eneste gratis OS i verden

Senere fandt jeg så selvfølgelig ud af at Linux bygger på Unix og er ikke den store nye opfindelse som folk tror,
og for at gøre Linux endnu mindre speciel, så har vi jo BSD'erne som også er gratis OS'er. Det er som om Linux har al
opmærksomhed, men de vil helst ikke åbne folks øjne for resten af Unix verdenen.
Idag synes jeg at udviklingen går i retning af at Unix kommer ind under Linux og ikke omvendt som det burde være.
Fx hører man i medierne som Linux ikke Unix, og på søgemaskiner går man flere steder ind under Linux,
for at få en liste over Unix sider og ikke omvendt.

At Linux lader folk tro at det er det eneste gratis OS i verden og er en helt ny opfindelse, så der egentlig kun findes
Linux og Windows, irriterer mig grænseløst og især når Linux ikke er et "bedre" system end de andre.
Men måske er det bare min opfattelse, der er helt forkert??? Har Linux markedført sig som jeg tror og har de gjort folk
opmærksomme på at det altså ikke er "nyt" og det eneste gratis OS?

Linux som system har jeg intet imod, dog foretrækker jeg FreeBSD som server og OpenBSD som loghost, så jeg synes det er
fedt med en side som bsd-dk.dk (jeg får nemlig kryb af alle de selvglade pinvigner*G* ;-)

mvh
rafter

(ironisk nok sendt fra Linuxmail.org)