Re: Hader Linux???

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 21 Feb 2002 - 16:31:15 CET

Date: Thu, 21 Feb 2002 16:31:15 +0100
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hader Linux???

Peter Jespersen wrote:

> [...]
> nyskabelse nej - men IMO er det kun folk der ikke aner hvad de
> laver der kalder Linux for en teknologisk nyskabelse - det er
> altså disse folk og ikke Linux, der vel kan sammenlignes med et
> umælende dyr i dette tilfælde, som du har et problem med.
> I virkeligheden er det de færreste styresystemer på markedet
> idag der er nyskabelser.
>
> Grunden til at du ser pingviner alle steder er at det netop er
> på Linux at pop-udvikligen foregår - samt at det er Linux at fx
> IBM har valgt at udskifte de fleste af deres egne styresystemer

hehe - ikke udskifte, men blot tilbyde kunden flere muligheder

AIX kan, efter min mening, ikke umiddelbart sammenlignes med Linux.
Men udover Linux på RS/6000 kasserne er der mulighed for at installere
et Linux "kit" på AIX således at man nemmere kan oversætte sine
src-filer fra Internettet fordi headerfiler osv. er med (Det var ikke
svært før, idet man hentede GNU CC osv., men nu er der en del med i IBM
pakken når man køber det)

Henrik