Re: Hader Linux???

From: Peter Jespersen (none@flywheel--zorland.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 21 Feb 2002 - 17:38:32 CET

From: Peter Jespersen <none@flywheel--zorland.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hader Linux???
Date: Thu, 21 Feb 2002 17:38:32 +0100

On Thursday 21 February 2002 16:31, you wrote:

<snip>

> hehe - ikke udskifte, men blot tilbyde kunden flere muligheder
>
> AIX kan, efter min mening, ikke umiddelbart sammenlignes med
> Linux. Men udover Linux på RS/6000 kasserne er der mulighed
> for at installere et Linux "kit" på AIX således at man nemmere
> kan oversætte sine src-filer fra Internettet fordi headerfiler
> osv. er med (Det var ikke svært før, idet man hentede GNU CC
> osv., men nu er der en del med i IBM pakken når man køber det)

Vel OS/2 har været en torn i øjet på IBM siden 1995 - hver gang
de har gjort tiltag til at dræbe systemet har det resulteret i
rimelige kraftige reaktioner fra en del af storkunderne, OS/390
er ved at blive skubbet ud på sidelinien af Linux i dette
øjeblik.
MHT AIX findes der en let AIX version, indeholdende Linux kode
og der er AFAIR også ved at blive overført AIX kode til Linux,
for afstivning ... det ser IMO ud som om planen er at skaffe sig
af med AIX.

--

Live long and prosper... ________________________________________ Peter Jespersen, Member of TeamOS/2 DK flywheel@illogical.dk http://www.illogical.dk Computers run on faith, not electrons.