Re: Hader Linux???

From: Peter Jespersen (none@flywheel--zorland.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 21 Feb 2002 - 04:30:18 CET

From: Peter Jespersen <none@flywheel--zorland.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hader Linux???
Date: Thu, 21 Feb 2002 04:30:18 +0100

On Wednesday 20 February 2002 22:52, you wrote:

> Har jeg mon en ubegundet vrede mod Linux, eller vil nogen give
> mig ret i følgende.

Vel...Linux er ikke det eneste alternativ, det har du ganske ret
i....der findes en del andre alternativer...OpenSource (Det er
vigtigt at skelne imellem OpenSource og gratis systemer, fx er
BeOS PE gratis og det er et kommercielt system) og kommercielle.

Linux er ikke det eneste OpenSource system og det er ikke en
nyskabelse nej - men IMO er det kun folk der ikke aner hvad de
laver der kalder Linux for en teknologisk nyskabelse - det er
altså disse folk og ikke Linux, der vel kan sammenlignes med et
umælende dyr i dette tilfælde, som du har et problem med.
I virkeligheden er det de færreste styresystemer på markedet
idag der er nyskabelser.

Grunden til at du ser pingviner alle steder er at det netop er
på Linux at pop-udvikligen foregår - samt at det er Linux at fx
IBM har valgt at udskifte de fleste af deres egne styresystemer
med (OS/2, AIX, OS/390).

Linux er altså spydspidsen i OpenSource revolutionen (ved ikke
helt hvad jeg ellers skal kalde det) - ganske på grund af dets
generel purpose kvaliteter...så lad os være glade for det og se
hvilke muligheder det byder i fremtiden.

--

Live long and prosper... ________________________________________ Peter Jespersen, Member of TeamOS/2 DK flywheel@illogical.dk http://www.illogical.dk Computers run on faith, not electrons.