Re: Hader Linux???

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 22 Feb 2002 - 14:44:21 CET

Date: Fri, 22 Feb 2002 14:44:21 +0100
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hader Linux???

Henrik Andersen wrote:

> ?? Som udgangspunkt er de fleste UNIX / Linux / *BSD tekstbaseret, og du
> kan hele vejen rundt nøjes med at rette i tekstfiler på systemet. Dog
> ligger de ikke altid samme steder, så en BSD bruger finder nok ikke lige
> rundt på en Linux box med det samme.

På Linux systemer ligger tekstfilerne mange forskellige steder. Og i
hver version ligger de på forskellige steder og hedder noget forskelligt
- sådan oplever jeg det i hvert fald...

> Svært er det dog ikke hvis man er
> lidt tålmodig.

Jeg synes det er lidt bøvlet når man skal gennemsøge hele /etc
biblioteket med grep for at finde en værdi i en fil... På Open- og
FreeBSD systemer synes jeg det hele er nemt at finde. Jeg har for øvrigt
arbejdet med BSD systemer i kortere tid end med Linux systemer...

> Men reboot ? er da ikke nødvendigt ;)

Nej, men nemmere/hurtigere end at finde ud af hvad der skal genstartes
for at ændringerne træder i kraft ;)

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen