reboots

From: Hroi Sigurdsson (none@hroi--ngdc.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 22 Feb 2002 - 15:01:34 CET

Date: Fri, 22 Feb 2002 15:01:34 +0100
From: Hroi Sigurdsson <none@hroi--ngdc.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: reboots

Robert Martin-Legène wrote:

> Undskyld, men jeg forstaar ikke.. hvad betyder "rebooter"?

Det er en administrativ procedure som kompetente admins bruger for at
teste at alle daemons og serverapplikationer starter op igen i samme
tilstand som før maskinen var rebootet. Det er vigtigt at teste dette
når man har ændret i konfiguration eller installeret ekstra software i
tilfælde af at der skulle opstå en uforudset genstart, f.eks. i
forbindelse med strømsvigt (selv UPS'er kan svigte) eller crashes af
forskellig art.

Bare fordi man kører Unix betyder det ikke at det er en dårlig ting at
foretage kontrollerede reboots.

--
Hroi Sigurdsson                                hroi@ngdc.net
Netgroup Datacenter                      http://www.ngdc.net