Re: Hader Linux???

From: Henrik Andersen (none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 22 Feb 2002 - 14:20:36 CET

Date: Fri, 22 Feb 2002 14:20:36 +0100
From: Henrik Andersen <none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hader Linux???

On Fri, Feb 22, 2002 at 01:31:53AM +0100, Mikkel C. Simonsen wrote:

> Jeg har det lige omvendt. Hvis jeg skal rette i opsætningen på et Linux
> system er jeg nødt til at starte X og finde et eller andet "conf"
> program. På BSD systemer retter man bare i et tekstfil og rebooter. Hvis
> jeg kunne få alle programmer til BSD ville jeg droppe Linux omgående...

?? Som udgangspunkt er de fleste UNIX / Linux / *BSD tekstbaseret, og du
kan hele vejen rundt nøjes med at rette i tekstfiler på systemet. Dog
ligger de ikke altid samme steder, så en BSD bruger finder nok ikke lige
rundt på en Linux box med det samme. Svært er det dog ikke hvis man er
lidt tålmodig.

Men reboot ? er da ikke nødvendigt ;)

/Hemster