"Embedded" BSD-system

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 28 Mar 2003 - 03:42:46 CET

Date: Fri, 28 Mar 2003 03:42:46 +0100
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: "Embedded" BSD-system

Jeg skal igang med at opdatere et "stelpelur"/ordrestyrings-system. Det
kører på nuværende tidspunkt under DOS. Jeg vil gerne have det flyttet
til OpenBSD af forskellige årsager.

Nu har jeg så bare det problem, at programmet skal starte automatisk når
systemet tændes. Og da systemet hverken bliver forsynet med en skærm
eller et keyboard (kun en stregkodelæser), er der ingen der kan logge
ind...

Kan man automatisk logge ind som en bruger (ikke root) ved boot?

Jeg planlægger at forsyne systemet med et LCD display forbundet til en
seriel port. Hvordan kan jeg skrive til en serielport (fra C) under
*BSD? Skal jeg bare åbne /dev/xxx som fil og skrive løs? Og hvor kan jeg
indstille hastighed m.m.?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen