Re: "Embedded" BSD-system

From: Dennis Kjær Jensen (none@signout--signout.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 28 Mar 2003 - 14:41:38 CET

From: Dennis Kjær Jensen <none@signout--signout.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: "Embedded" BSD-system
Date: Fri, 28 Mar 2003 14:41:38 +0100

> Det er jeg med på, men lige præcis stdin og stdout kan vel kun bruges
at
> det program der kører i forgrunden?
>
> Et kald som cin.getline(buffer, 100); kommer vel ingen vegne før
> programmet kører i forgrunden og der ankommer en linie data fra
> keyboardet?
Undskyld. Jeg formodede bare at "Og da systemet hverken bliver forsynet
med en skærm eller et keyboard" betød at der ikke kom noget ind af
keyboardporten. Hvis der er en stregkodelæser kan man jo bare læse 2
stregkoder ind - en med loginnavnet og en med passwordet, og så er
problemet løst alligevel.
Hvis stregkodelæseren kan fåes i en seriel udgave er det selvfølgelig
også en mulighed.
Og skulle det gå helt galt kan man sikkert godt rette i sin /etc/ttys og
få den til at starte noget andet end getty.

Håber du kan bruge det til noget

> Mikkel C. Simonsen

... Dennis