Re: "Embedded" BSD-system

From: Morten Nissen (none@mwn--edb.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 28 Mar 2003 - 09:15:57 CET

From: "Morten Nissen" <none@mwn--edb.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: "Embedded" BSD-system
Date: Fri, 28 Mar 2003 09:15:57 +0100

> Jeg skal igang med at opdatere et "stelpelur"/ordrestyrings-system. Det
> kører på nuværende tidspunkt under DOS. Jeg vil gerne have det flyttet
> til OpenBSD af forskellige årsager.
>
> Nu har jeg så bare det problem, at programmet skal starte automatisk når
> systemet tændes. Og da systemet hverken bliver forsynet med en skærm
> eller et keyboard (kun en stregkodelæser), er der ingen der kan logge
> ind...
>
> Kan man automatisk logge ind som en bruger (ikke root) ved boot?
>
> Jeg planlægger at forsyne systemet med et LCD display forbundet til en
> [...]

Hej
Et bud fra min side, dog bygget på erfaring jeg har fra et embedded linux
system

i /etc/gettytab kan du se et eksempel på hvordan man laver autologin, ved
hurtigt kig ser det dog ud som om at det er over serriel port.

i ~ kan du lave en .profile som bliver køre når denne bruger logger ind.
dvs. herfra skal du starte din app.

./Morten