RE: At lokke kærsten til at køre BSD [opraab]

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 11 Apr 2005 - 10:17:03 CEST

Subject: RE: At lokke kærsten til at køre BSD [opraab]
Date: Mon, 11 Apr 2005 10:17:03 +0200
From: "Allan Wermuth" <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Jeg synes også, at wintendo "sucks", men at anbefale *BSD til
almindelige brugere mener jeg ikke umiddelbart gavner de forskellige
*BSD projekter, idet ingen af distributionerne umiddelbart tilgode-
ser en gennemsnitsbrugers krav til brugervenlighed. Almindelige
brugere har efter min vurdering sværere ved, at patche eller køre
en "make world" på *BSD, end de har ved en automatiseret op-
datering på f.eks. Windows. *BSD har mange andre stærke sider,
som er værd at fremhæve, men *BSD er STADIG efter min mening
et server operativsystem, også selv om mange af os på listen kører
systemerne på vores arbejdsstationer/laptops.

Til den almindelige bruger, mener jeg at eneste fornuftige alternativ
er Mac OS X, hvor man får alt det "fede" fra Unix verdenen, samt
en rigtig god brugervenlig Desktop, hvor det ikke er absolut nød-
vendigt at kende Unix kommandoer.

Mvh Allan Wermuth