Re: RE: At lokke kærsten til at køre BSD [opraab]

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 11 Apr 2005 - 18:17:30 CEST

Date: Mon, 11 Apr 2005 18:17:30 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: RE: At lokke kærsten til at køre BSD [opraab]
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Men det kan vel være eneste udvej hvis man vil køre
> "en slags" BSD? Min kæreste kan ikke undvære diverse
> Adobe pakker (PhotoShop, InDesign m.fl.). Og så
> længe der ikke er brugbare alternativer, er OSX vel
> bedste bud?

Hvis hun har arbejdet seriøst med Photoshop, så findes
der *ikke* noget alternativ, længere er den ikke.
Genvejstaster som er godt indarbejdet, værktøjer som
på få øjeblikke justérer/ændrer et billede som man
forventer. Det kan ikke betale sig at prøve at lære
noget nyt hvad det angår, her virker GIMP *bare* ikke.

Skal maskinen "bare virke første gang", ser jeg heller
ikke BSD som brugbart alternativ. Vil derfor varmt
anbefale OS X på en mini. Og så er aqua altså
hestehoveder flottere end f.eks. KDE.

Og crossover-pakken så man kan afvikle
Windows-programmer, et ekstra program der skal lægges
på. Det bliver lidt for besværligt, hvis man ikke vil
sidde i flere timer og prøve at finde fejl.

Jeg kan sidde og justere og ændre og småpille ved min
maskine, fordi jeg synes det er sjovt, men andre vil
have noget som virker ens og forudsigeligt fra gang
til gang.

Hilsen
Claus