Re: At lokke kærsten til at køre BSD [opraab]

From: Per Engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 12 Apr 2005 - 02:25:30 CEST

Date: Tue, 12 Apr 2005 02:25:30 +0200
From: Per Engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: At lokke kærsten til at køre BSD [opraab]

Claus Guttesen wrote:
> [...]

Nu var udgangspunktet "hvordan man fik kaersten til at koerer BSD" og
IKKE hvordan man fik kaersten til at koerer OSX eller Solaris 10 eller
Linux eller whatever.

Nu var udgangspunktet heller ikke specialprogrammer som f.eks. Photoshop
eller CAD/CAM eller seismografiske programmer eller whatever.

> Skal maskinen "bare virke første gang", ser jeg heller
> ikke BSD som brugbart alternativ. Vil derfor varmt
> anbefale OS X på en mini. Og så er aqua altså
> hestehoveder flottere end f.eks. KDE.

... SAY WHAT!
Hvis der er noget der bare virker foerste gang, saa er det (sgu) da BSD.
"ikke BSD som brugbart alternativ" ... [^%$#@&!] .. ingen kommentarer.

Hvad der er flottet end hvad, er total irrelevant - totalt!
Aqua er flot ja, men for en der har siddet med windows er det en stoerre
omvaeltning end KDE vil vaere. Selv mener jeg Gnome er flottere end KDE
(og taettere paa Aqua) men kunne aldrig finde paa at praesentere Gnome
for en kommende BSD bruger med windowsbaggrund.

Selv bruger jeg fvwm2 eller wmaker, hvilket jeg da heller aldrig kunne
finde paa at give en ny BSD bruger. KDE er den mest intuitive for
windowsbrugere. Det er min erfaring med venner, bekendte og familie som
jeg har ladet prove baade det ene og det andet.

> Jeg kan sidde og justere og ændre og småpille ved min
> maskine, fordi jeg synes det er sjovt, men andre vil
> have noget som virker ens og forudsigeligt fra gang
> til gang.

(jeg er helt serioest rystet)

Til dig Claus og andre:
For mig er OSX af mange grunde(!) fuldstaendig at sidestille med et
hvilke som helst andet "closed source" (propriaetaert) stykke
software/OS og mister derfor sin BSD status hos mig.

Hvis der er brug for et helt specielle stykker software, saa bruger man
det OS som dette stykke software koerer paa - det er da en selvfoelge!
Men det var (heller) ikke hvad traaden startede som.

mvh
/per
per@xterm.dk