Hjemme-netværk med adsl

From: Morten Winther (none@morten.winther--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 01 Oct 2001 - 21:29:14 CEST

From: "Morten Winther" <none@morten.winther--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Hjemme-netværk med adsl
Date: Mon, 1 Oct 2001 21:29:14 +0200

Hej

Jeg vil have en lille testserver hjemme på netværket med FreeBSD, men den
skal jo kobles på nettet (med fast-ip).

Jeg vil ikke rigtig hvordan jeg skal gøre det, fordi jeg tænkte at jeg måske
også kunne bruge maskinen som proxy & firewall. Hvordan griber jeg lige det
an med valg af udbyder? Er det lige meget om jeg vælger CC eller Proaccess
hos TDC? Jeg har for tiden Netexpress, men vil gerne have fastip og mere
upload båndbrede.

Vil i anbefale at jeg sætter server og workstation på en hub eller sætter
workstation bag server (kræver vel 2 netkort?)?

Ja grunden til at jeg spørger om valget af udbyder er at jeg har læst at
Proaccess har lukket for nolge porte.

Hvad har i af erfaringer af setup?

/ morten