Re: Hjemme-netværk med adsl

From: Piet Seiden (none@piet--seiden.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 01 Oct 2001 - 21:32:45 CEST

Date: Mon, 1 Oct 2001 21:32:45 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Piet Seiden <none@piet--seiden.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Hjemme-netværk med adsl

Jeg har lige (idag) fået TDC-bredbånd, altså den løsning som er integreret
med telefonabonnement, og der ser ikke ud til at være nogen lås på portene,
da jeg kan køre alt mit mærkelige blødvare uden problemer. Men, mit
erfaringsgrundlag er altså kun et par timer gammelt ;-)
Piet.

>Hej
>
>Jeg vil have en lille testserver hjemme på netværket med FreeBSD, men den
>skal jo kobles på nettet (med fast-ip).
>
>Jeg vil ikke rigtig hvordan jeg skal gøre det, fordi jeg tænkte at jeg måske
>også kunne bruge maskinen som proxy & firewall. Hvordan griber jeg lige det
>an med valg af udbyder? Er det lige meget om jeg vælger CC eller Proaccess
>hos TDC? Jeg har for tiden Netexpress, men vil gerne have fastip og mere
>upload båndbrede.
>
>Vil i anbefale at jeg sætter server og workstation på en hub eller sætter
> [...]

Piet Seiden, Frederik IIs Vej 4, 3400 Hillerød
Tlf: 4824 5444 E-mail: piet@seiden.dk