HP Laserjet 1300 fryser OpenBSD box

From: Torben Wölm (none@torben.wolm--europe.lego.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 17 Aug 2004 - 10:17:06 CEST

Subject: HP Laserjet 1300 fryser OpenBSD box
Date: Tue, 17 Aug 2004 10:17:06 +0200
From: Torben Wölm <none@torben.wolm--europe.lego.com.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej

Mangler et tip angående min printer som jeg deler på mit netværk via OpenBSD 3.4 på en gammel AMD K6 maskine.

Alting fungerer fint med udskrift og det hele -- undtaget hvis jeg printer meget store dokumenter eller printeren fx. løber tør for papir.

Mit gæt er at OpenBSD får en timeout el.l. fra printeren, men problemet er at maskinen fryser og jeg kan intet andet gøre end at tage strømmen. Der står intet i log-filen (/var/log/messages).

Jeg har installeret LPRng.

Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan gøre ved det? BIOS indstillinger til parallelporten?

mvh.
Torben