Re: HP Laserjet 1300 fryser OpenBSD box

From: Peter Larsen (none@mail--czar.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 19 Aug 2004 - 21:47:57 CEST

From: Peter Larsen <none@mail--czar.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: HP Laserjet 1300 fryser OpenBSD box
Date: Thu, 19 Aug 2004 19:47:57 +0000

On Tuesday 17 August 2004 08:17, Torben Wölm wrote:
> Alting fungerer fint med udskrift og det hele -- undtaget hvis jeg printer
> meget store dokumenter eller printeren fx. løber tør for papir.
> Mit gæt er at OpenBSD får en timeout el.l. fra printeren, men problemet er
> at maskinen fryser og jeg kan intet andet gøre end at tage strømmen. Der
> står intet i log-filen (/var/log/messages).

jeg kender ikke løsningen på dit problem, men alligevel.. det kan være det
samme problem..

Jeg havde en freebsd 4.. noget som dels kørte webserver, og dels lige skulle
printe lidt for mig (Hp 1100).

Anyways.. der var en SIKKER måde på jeg kunne genkende at printeren var løbet
tør for papir, webserveren/ssh/whatever svarede nemlig ikke.. alt låste..
indtil der var papir i printeren igen..

Mit problem var IRQ sharing mellem netkort og printer..

Morale, prøv at flyt lidt rundt på IRQ'erne, evt kort i maskinen og tjek IRQ
opsætning når du har flyttet rundt..?

--
regards, Peter Larsen