Re: HP Laserjet 1300 fryser OpenBSD box

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 17 Aug 2004 - 10:45:36 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: HP Laserjet 1300 fryser OpenBSD box
Date: Tue, 17 Aug 2004 10:45:36 +0200
To: bsd-novice@bsd-dk.dk

On 17/8-2004, at 10.17, Torben Wölm wrote:

> Hej
>
> Mangler et tip angående min printer som jeg deler på mit netværk via
> OpenBSD 3.4 på en gammel AMD K6 maskine.
>
> Alting fungerer fint med udskrift og det hele -- undtaget hvis jeg
> printer meget store dokumenter eller printeren fx. løber tør for
> papir.
>
> Mit gæt er at OpenBSD får en timeout el.l. fra printeren, men
> problemet er at maskinen fryser og jeg kan intet andet gøre end at
> tage strømmen. Der står intet i log-filen (/var/log/messages).
Hvad med på skærmen?

Der plejer som det mindste at komme en kernel-debugger frem som kan
give hints

og du kan smide konsollen til serielport - hvis der ikke er skærm på
dyret

> Jeg har installeret LPRng.
>
> Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan gøre ved det? BIOS
> indstillinger til parallelporten?

Kan det være du blot løber tør for hukommelse? eller diskplads?
Hvad har du defineret som swap? hvor stort?

lav eventuelt et vindue på system - via ssh og kør

nice vmstat 2, nice iostat 2eller lignende
- et eller andet der gentages så du kan se når den dør

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000