Hjemmeserver i skab

From: Rico Secada (none@coolzone--it.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 16 Mar 2008 - 06:24:16 CET

Date: Sun, 16 Mar 2008 06:24:16 +0100
From: Rico Secada <none@coolzone--it.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Hjemmeserver i skab

Hej.

Jeg går og pønser på at opsætte en lille hjemmeserver i et skab.

Jeg har tidligere haft en kørende, men bliver let irriteret af selv den
mindste støj, og derfor har jeg tænkt på, at smide den ind i et
garderobeskab.

Jeg har to muligheder:

1. En gammel Compaq Ipaq P3 500Mhz med passiv køling på CPU'en.

2. En bærbar (hvor skærmen alligevel er ødelagt), en Celeron 2.4 Mhz.

Strømforbruget ved max. er på ca. 90W på begge maskiner.

Det som jeg spekulere på er hvorvidt en opstilling i et garderobeskab
udgør en eventuelt risiko for brand. Skabet er relativt stort, og der
er ingenting der står op ad eller tæt på. Compaqen vil have omkring 20
cm fra toppen og op til noget tøj, der hænger. Der er frit både for -og
bagtil.

Nogen der har erfaringer fra lignende projekter?

Mvh. Rico.