Re: freebsd på dell poweredge r200

From: Thomas Alexander Frederiksen (none@thomasaf--arkolog.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 13 Mar 2008 - 20:12:56 CET

From: Thomas Alexander Frederiksen <none@thomasaf--arkolog.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: freebsd på dell poweredge r200
Date: Thu, 13 Mar 2008 20:12:56 +0100

Den 13/03/2008 kl. 13.05 skrev Ask Holme:

> Hej Liste
>
> Jeg har kik på dells R200 server, men kan ikke finde noget som helst
> dokumentation om, at den faktisk kan køre freebsd nogenlunde stabilt.
> Jeg ville købe den med deres SAS 6ir raid controller (vistnok en LSI
> chip), denne står ikke explicit på listen i hardware notes - men
> google returnere en side på Japansk med en dmesg fra en som har
> den... (hvad der så står på siden er uvist). Er der nogle som har
> prøvet de der SAS (5/6)iR controllere ?
> Desuden er det lidt svingende hvad folk siger til de indbyggede
> [...]

Jeg ved ikke med FreeBSD, men vi har ved flere lejligheder kørt
OpenBSD på PERC4/5/6 (RAID 1, 10 og 5) uden at have problemer af nogen
art.

Broadcom er måske ikke det fedeste i denne verden, men de virker fint
- skal der presses virkeligt meget trafik igennem plejer vi at smide
et Intel-kort efter maskinen.

/Thomas

--
We're sysadmins, to us, data is protocol overhead.