Re: Hjemmeserver i skab

From: Tony Albers (none@tony--albers-data.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 16 Mar 2008 - 08:39:06 CET

Date: Sun, 16 Mar 2008 08:39:06 +0100
From: Tony Albers <none@tony--albers-data.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hjemmeserver i skab

Rico Secada skrev:
> Hej.
>
> Jeg går og pønser på at opsætte en lille hjemmeserver i et skab.
>
> Jeg har tidligere haft en kørende, men bliver let irriteret af selv den
> mindste støj, og derfor har jeg tænkt på, at smide den ind i et
> garderobeskab.
>
> Jeg har to muligheder:
>
> 1. En gammel Compaq Ipaq P3 500Mhz med passiv køling på CPU'en.
>
> 2. En bærbar (hvor skærmen alligevel er ødelagt), en Celeron 2.4 Mhz.
>
> Strømforbruget ved max. er på ca. 90W på begge maskiner.
>
> Det som jeg spekulere på er hvorvidt en opstilling i et garderobeskab
> [...]

Ideen er grundlæggende god, men jeg vil tro du får problemer med støv og
fibre fra tøjet. Jeg ville finde et andet skab til den, evt. et hvor der
står sko -de støver ikke nær så meget. Når skabet er åbent, burde du
ikke få problemer med kølingen. Men hvis du vælger et lukket skab, kan
man jo sætten en 12V blæser i skabet, og føde den med 6V fra en
mobiltlf-lader e.l. Så vil den køre så langsomt at den ikke støjer.

/tony