Re: Hjemmeserver i skab

From: Kasper Bonne (none@kbonne--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 17 Mar 2008 - 00:00:55 CET

Date: Mon, 17 Mar 2008 00:00:55 +0100
From: "Kasper Bonne" <none@kbonne--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hjemmeserver i skab

2008/3/16 Tony Albers <none@tony--albers-data.dk.lh.bsd-dk.dk>:

> Ideen er grundlæggende god, men jeg vil tro du får problemer med støv og
> fibre fra tøjet. Jeg ville finde et andet skab til den, evt. et hvor der
> står sko -de støver ikke nær så meget. Når skabet er åbent, burde du
> ikke få problemer med kølingen. Men hvis du vælger et lukket skab, kan
> man jo sætten en 12V blæser i skabet, og føde den med 6V fra en
> mobiltlf-lader e.l. Så vil den køre så langsomt at den ikke støjer.

Varmen er i hvert fald noget du skal være opmærksom på.

Min hjemme server star i et lukket skab og den kører helt fint under
"normalt" load, men hvis jeg begynder at presse den så fryser hele
maskinen og en manuel reboot (sådan en hvor man holder power knappen
inde i nogle sekunder) er nødvendig for at få den på benene igen.

Hvis jeg bare åbner skabet når jeg skal rekompile eller lign. er det
dog ikke noget problem.

/Kasper