Re: VIA boards og BSD

From: Henrik Lund Kramshoej (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 03 Dec 2007 - 10:15:49 CET

From: Henrik Lund Kramshoej <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: VIA boards og BSD
Date: Mon, 3 Dec 2007 10:15:49 +0100

On 02/12/2007, at 16.56, Tim Jakobsen wrote:

> Jeg må så sige at jeg har været rigtig skuffet over min 5501'er og
> vil på nuværende tidspunkt ikke kunne anbefale nogen at købe det
> produkt.
>
> Selvom den har været til reperation, fordi uret gik som vinden
> blæste, er det stadig ikke pålideligt. Nogle gange justerer ntpd
> uret med flere sekunder og dermed dør diverse daemoner.
> En anden anke jeg har er, at netkortene engang i mellem går ned, så
> man skal logge på konsol'en og lige down/up'e dem engang før der er
> forbindelse igen.

> [...]

Lyder underligt, som sagt samme interface på VIA og 5501 - og begge
dele har virket
for mig. Der er ikke noget underligt fnidder fnadder med auto-
negotiation på din
switch vel?

Det med uret har min 5501 vist ikke problem med, og generelt kører jeg
altid NTPD
- og det gør du jo også?

hvad daemoner er det som dør? og alt efter hvad NTPD du bruger kan du
vel tvinge den
til ikke at springe rundt, men gøre det langsommere.

Når det så er sagt vil jeg sige at 5501 har været for længe undervejs
og der var
nogle irriterende fejl med reboot og diskene som ikke kom på. Men siden
net5501 BIOS release version 1.32i udkom har jeg kørt min 5501 i
produktion
med OpenBSD og hvis ikke DONG havde været skyld i 4-5 strømudfald i
den seneste
tid kunne jeg formentlig vise en uptime på en måneds tid.

Samtidig er det bedste vist også stadig at bruge PATA diske og ikke SATA
diske, medmindre Soekris.com endelig har lavet SATA kabelkittet?

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH