Re: VIA boards og BSD

From: Tim Jakobsen (none@tja--jakobsen.vg.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 03 Dec 2007 - 15:24:03 CET

Date: Mon, 3 Dec 2007 15:24:03 +0100 (CET)
Subject: Re: VIA boards og BSD
From: "Tim Jakobsen" <none@tja--jakobsen.vg.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Lyder underligt, som sagt samme interface på VIA og 5501 - og begge
> dele har virket
> for mig. Der er ikke noget underligt fnidder fnadder med auto-
> negotiation på din
> switch vel?

Min Soekris sad som firewall og nu du nævner det var det faktisk kun
indersiden der gik ned så måske der har noget at gøre med udstyret i den
anden ende at gøre. Jeg har dog aldrig haft problemet med den gamle
firewall der brugte Intel netkort.

> Det med uret har min 5501 vist ikke problem med, og generelt kører jeg
> altid NTPD
> - og det gør du jo også?

Yes! Altid! :)

> hvad daemoner er det som dør? og alt efter hvad NTPD du bruger kan du
> vel tvinge den
> til ikke at springe rundt, men gøre det langsommere.

Det er dovecot der dør hvergang ntpd justerer tiden mere end 2 sekunder.
Op til de 2 sekunder throttler den.

Jeg har prøvet den standard NTPD der følger med NetBSD men også prøvet
OpenNTPD. Begge giver det samme resultat.

Jep det er en PATA der er i :)

--
Mvh.,
 Tim