Re: Homeplug

From: Jens Fallesen (none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 22 Feb 2005 - 00:14:55 CET

Date: Tue, 22 Feb 2005 00:14:55 +0100 (CET)
From: Jens Fallesen <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Homeplug

On Mon, 21 Feb 2005, Robert Martin-Legène wrote:

> Normalt plejer du at vide helt præcist hvad du snakker om, men jeg synes
> at følgende link fra 15. januar-nummeret af New Scientist modsiger det
> du lige har sagt. Jeg har ikke en reel idé om hvordan elselskaberne vil
> gøre det, men det har andre vel.

Alle hidtige forsøg med PLC i Danmark, Sverige og England er endt et sted
mellem dundrende fiasko og en diskret fuser. Teknologien virker i praksis
slet ikke godt nok, og teknologien er alt for dyr sammenlignet med andre
muligheder for tilsvarende båndbredde (ADSL).

Der findes dog stadig elselskaber, der mod alle erfaringer og sund fornuft
stadig forsøger at søsætte PLC-projekter, men det går vel over en dag...

--
Jens