Re: Homeplug

From: Simon Rigét (none@s1--paragi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 21 Feb 2005 - 23:59:25 CET

From: "Simon Rigét" <none@s1--paragi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Homeplug
Date: Mon, 21 Feb 2005 23:59:25 +0100

> Når du bevæger dig fra stikkontakten til gruppetavlen sker der to
> ting. Dels når du ned til forgreningspunktet hvor en masse andre
> ledninger ud i huset sidder på samme fase og det vil sige at
> kapaciteten (som i kondensator) er ret stor i den ende af ledningen
> og at dine HF signaler derfor bliver dæmpet. Hvis du er heldig
> kan du dog stadig _måske_ nå ud i andre grupper på den samme fase.

Hvis man nu er lidt smart (eller heldig) kan man jo bruge Nul kablet istedet
for fase. Det er den samme i hele huset.
Ergo: virker det kun på badeværelset, så prøv at vende den i stikkontakten.
Men jeg må give dig ret i at der er mange fejlkilder. Jeg ville ikke selv
bruge det, så længe jeg kan undgå det.
Er det virkeligt billigere end alm. trådløs?

MVH Simon Rigét