Re: Homeplug

From: Soeren Straarup (none@xride--x12.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 22 Feb 2005 - 00:43:43 CET

Date: Tue, 22 Feb 2005 00:43:43 +0100 (CET)
From: Soeren Straarup <none@xride--x12.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Homeplug

On Mon, 21 Feb 2005, Simon Rigét wrote:

> Hvis man nu er lidt smart (eller heldig) kan man jo bruge Nul kablet istedet
> for fase. Det er den samme i hele huset.
> Ergo: virker det kun på badeværelset, så prøv at vende den i stikkontakten.
> Men jeg må give dig ret i at der er mange fejlkilder. Jeg ville ikke selv
> bruge det, så længe jeg kan undgå det.
> Er det virkeligt billigere end alm. trådløs?

Ja det kan man godt, men så mangler du stadig en ledning.. man skal bruge
to (det er hvad min radio teknik viden fortæller mig) med mindre du
regner med at bruge nuld som en long wire antenne og så bruge den samme
'antenne' fra den anden ende. Det er bare den hage ved at bruge den form
for wire antenner er at man skal bruge en god jord. Hvilket så betyder at
du kun bruge dit nye netwærk i meget få rum i gamle huse og næsten over
alt i ny huse (min hukommelse siger mig at man skal have jord i hele
huset).
Meen der er stadig en hage ved at bruge nuld. Dit FI/HPFI eller hvad de
nyere modeller hedder måler fejl strøm i mellem så vidt jeg ved faserne og
nul i forhold til jord. Det vil sige at begynder du at sende signaler på
null og jord så vil du introducere en fejl strøm. Hvor imod hvis du bruger
en fase og null så vil der ikke være en fejl strøm (efter min tekniske
viden).

Hvis jeg er helt ude i hampen så modtager jeg gerne kritik.

Mvh Søren Straarup

Soeren Straarup | aka OZ2DAK aka Xride
FreeBSD wannabe | FreeBSD since 2.2.6-R
     Don't let your brain be in idle to long