Re: Homeplug

From: Simon Rigét (none@s1--paragi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 22 Feb 2005 - 00:05:22 CET

From: "Simon Rigét" <none@s1--paragi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Homeplug
Date: Tue, 22 Feb 2005 00:05:22 +0100

> Normalt plejer du at vide helt præcist hvad du snakker om, men jeg synes
> at følgende link fra 15. januar-nummeret af New Scientist modsiger det
> du lige har sagt. Jeg har ikke en reel idé om hvordan elselskaberne vil
> gøre det, men det har andre vel.

Har brugt det en gang i 80'erne. På de store kabler er det meget nemmere,
fordi du har bedre kontrol med hvilket udstyr der tilsluttes og kan sætte
filtre på. Det er i husholdningen mm. problemerne opstår, specielt var edt
et problem med kondensatoren i lysamature, der med glæde spiser alt med høj
frekvens. Det gørt den stadig :-)
Så selvfølgelig kan de gøre det på højspæningsnettet. Dog bliver det nok et
problem at jo flere data man vil sende over nettet, jo højere frekvens skal
benytte og jo hellere vil signalet gå gennem luften end kablet :-)

MVH Simon Rigét