Re: Homebanking og FreeBSD?

From: Jens Fallesen (none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 05 Feb 2003 - 21:00:20 CET

Date: Wed, 05 Feb 2003 21:00:20 +0100
From: Jens Fallesen <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Homebanking og FreeBSD?

Michael Knudsen wrote:

> Rent sikkersmæssigt må det vel siges, at et system med nøglekort er på
> højde med et system med nøglefiler? Jeg er næsten fristet til at mene,
> at det er bedre, da man fysisk skal have fat i mig for at få i
> nøglekortet, hvorimod man kan `nøjes' med at bryde ind i min computer
> for at få min nøglefil.

Nøglekortet har også den fordel, at hvis du låner en pc, f.eks. på en
internetcafé, skal du ikke putte noget som helst ind på den pc, bare den
har en brugbar browser med Java.

Hvis du overhovedet kan komme til at få din nøglefil ind på maskinen,
skal du jo sikre dig, at den også kommer væk derfra igen, og mange
steder har du slet ikke adgang til at proppe din nøglefil ind, hvis du
står på en eller anden skummel internetcafé eller for den sags skyld en
internettelefonboks…

--
Jens Fallesen  <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>                                   O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark