Re: Homebanking og FreeBSD?

From: Torben Sørensen (none@ts--interactive.as.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 05 Feb 2003 - 16:15:06 CET

Subject: Re: Homebanking og FreeBSD?
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: "Torben Sørensen" <none@ts--interactive.as.lh.bsd-dk.dk>
Date: Wed, 5 Feb 2003 16:15:06 +0100

Hej Michael

------- snip ---------
Min bank brugte indtil for knap et år siden dette (i mine øjne) ganske
fine system men valgte at skifte til et system lavet af BEC (det var
vist i forbindelse med et skifte til at bruge BEC som leverandør af
deres normale banksoftware), som umiddelbart virker dårligere en det
tidligere. For det første skal man slæbe en nøglefil med rundt
(heldigvis har jeg en USB-nøglering til den slags), for det andet er det
nu kun Internet Explorer, der er understøttet. Sidstnævnte begrunder de
med `for store forskelle mellem Netscape og IE', men da de benytter HTML
og Java, ser jeg intet legitimt argument for dette. Det er formodentlig
bare den sædvanlige inkompetence mht. standarder, der er på spil.
------- snip ---------
Jeg er også kunde en en BEC bank (Midtbank) - og du er sikkert SEB kunde :)
Webbanken virker ganske fint i Netscape 7 med JRE 1.4_01
Jeg har testet det på FreeBSD 5.0 og Windows 2000. FreeBSD 4.7 kunne jeg
ikke få til at starte Applets (NS7 gik ned hver gang :)

Håber det hjælper dig!

Med venlig hilsen
Torben Sørensen
Web/Domino udvikler