Ændring af hostname (NetBSD)

From: Kristian Hansen (none@kristian.hansen--post.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 06 Feb 2003 - 11:04:32 CET

From: "Kristian Hansen" <none@kristian.hansen--post.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Ændring af hostname (NetBSD)
Date: Thu, 6 Feb 2003 11:04:32 +0100

Hej,

Jeg håber at nogen her kan hjælpe med, at finde det rigtige sted at ændre hostname og domainname på en NetBSD boks.

Hvis man bruger man hostname refereres der til /etc/netstart, der ikke benyttes i det 'nye' rc.d system (fra 1.5). Hvis jeg sætter hostname i /etc/myhost bliver det ignoreret, idet hostname allerede er sat på det tidspunkt hvor filen skulle læses, det samme gør sig gældende for domainname.

Tilsyneladende er det ikke i et af rc.* scriptsne at hostname/domainname bliver sat. Men hvor er det så? Det ser ud til, at der i vers.c filen står hostname og domainname, men hvor får vers.c så sine informationer fra?

På forhånd tak

Kristian