Re: BSD vs. Linux

From: Peter Makholm (none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 28 Aug 2003 - 16:05:07 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: BSD vs. Linux
From: Peter Makholm <none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk>
Date: Thu, 28 Aug 2003 16:05:07 +0200

Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk> writes:

> Skal du bruge det ene eller det andet? Jeg vil sige drop den mentalitet der
> hedder at man kun kan bruge et OS (måske to). Brug de OS'er der løser opgaven
> og noter hvad du synes der er godt ved de forskellige.

Jeg er en stor tilhænger af homogenitet. Når vi taler om Linux'erne og
BSD'erne vil jeg mene at fordelen ved at *jeg* bruger det system som
*jeg* kender overstiger de små fordele der er ved de enkelte systemer.

Derfor bruger jeg, i det omfang jeg har et valg, stort set samme
basesystem til alle produktionsmaskiner. Jeg har ikke fundet
overbevisende argumenter for at det ene eller det andet system skulle
have en killer-app der gør jeg føler trang til at skifte.

Jeg kender argumentationen fra begge sider og mener ikke at den ene
holdning er mere rigtig end den anden. Det er nok primært et
temperamentsspørgsmål.

--
 Peter Makholm     |      I laugh in the face of danger. Then I hide until
 peter@makholm.net |                                          it goes away