Re: BSD vs. Linux

From: Anders Soendergaard (none@anders.soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 28 Aug 2003 - 15:13:51 CEST

Subject: Re: BSD vs. Linux
From: Anders Soendergaard <none@anders.soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Thu, 28 Aug 2003 15:13:51 +0200

On Thu, 2003-08-28 at 12:40, ext Allan Jensen wrote:
> Der m simpelthen vre nogen her p mailing listen, som kan give mig og
> andre der lser med, hvorfor det er "bedre" at kre *BSD fremfor Linux.

Hvor er det rart at se så lødig en debat om sådan en flame-magnet!

Jeg synes ligesom Sven at ikke éet OS dækker alle behov, men at det
afhænger meget af den opgave det skal løse.

Det som gør at jeg synes at *BSD familien er verdens bedste OS'er er
det uovertrufne ports træ, som letter arbejdet meget for _mig_, samt
den gode og sunde fornemmelse man får af OS'et efter at have brugt nogle
år sammen med det. Det synes jeg ikke der er andre OS'er der giver mig.

Når det er sagt bruger jeg også Linux, Solaris og HP-UX til daglig.
Jeg er lykkeligvis forskånet for at bruge MS produkter, men selvom
jeg ikke bryder mig meget om deres software, kan jeg sagtens erkende
at der er tidspunkter hvor det er ``the right tool for the job'' og
griner kun sjældent af folk som bruger det ;-).

--
/Anders