BSD vs. Linux

From: Allan Jensen (none@unik1971--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 28 Aug 2003 - 12:40:46 CEST

From: "Allan Jensen" <none@unik1971--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: BSD vs. Linux
Date: Thu, 28 Aug 2003 10:40:46 +0000

Hej

For halvandet år siden begyndte jeg "seriøst", at køre Linux. Men for snart
et år siden stødte jeg ind i nogle "tunge" Unix folk, som stilte sig lidt
spørgene overfor, hvorfor jeg kørte Linux og ikke *BSD. De fik mig til at gå
over på *BSD, som jeg nu har kørt med i godt et år. Jeg er meget glad for,
at køre ren OpenBSD/FreeBSD i dag og kunne egentlig ikke finde på at gå
tilbage til Linux. For mig virker det lidt mere gennemført end Linux uden
jeg egentlig kan komme med nogen ordentlig grund til det.

MEN, dem jeg kender som kører andet end Microsoft køre Linux. De spørger
mig, hvorfor kører du *BSD, når Linux er mere udbredt/kendt og når der nok
også er større change for at virksomhederne vil tage Linux til sig frem for
*BSD. *BSD bliver jo aldrig omtalt i de kendte IT-nyheder.

Der må simpelthen være nogen her på mailing listen, som kan give mig og
andre der læser med, hvorfor det er "bedre" at køre *BSD fremfor Linux.
Hvor er *BSD bedre end Linux???
Hvor skal man kører *BSD og hvor skal man kører Linux.?

Og nu ikke alt mulig religion ævl - at *BSD bare er det bedste og det er der
ikke noget der kan slå. Det kan jeg eller nogen anden ikke bruge til noget.

Jeg pleger altid at sige, hvis du skal køre stabilt skal du køre *BSD på
server siden og Linux eller MS på client siden, da Linux og MS er længere
fremme med kompabiliteten til hardware end *BSD er.

Mvh.

Allan.

Få gode tilbud direkte i din mailbox http://jatak.msn.dk