Re: BSD vs. Linux

From: Jesper Louis Andersen (none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 28 Aug 2003 - 16:20:39 CEST

From: "Jesper Louis Andersen" <none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Date: Thu, 28 Aug 2003 15:20:39 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: BSD vs. Linux

Quoting Hansen.Ole OHA (OHA@kmd.dk):

> Det er jo også en glimrende mentalitet at have! :) Jeg kører (foruden
> Solaris og HP-UX) kun Debian Linux på mine Intel-baserede servere - af
> den simple grund, at jeg kender Debian "ud og ind", jeg ved hvordan
> jeg håndterer mine LVM og RAID setups hvis maskinen crasher und so
> weiter!

Jeg har, og jeg tror der er masser af mennesker der vil skrive under på
det, kørt lidt af hvert når det gælder $EDITOR, $MTA, $OS, $ARCH,
$PROGLANG, $WM og så videre. Og ovenstående passer ret godt. Fælles for
mange af disse ting er at det er det samme problem der løses (pil i en
tekstfil, smid mail rundt, hold styr på dine processer, hæld data
igennem silicium, abstraher den underliggende maskine og hold styr på
dine vinduer). Forskellen er metoden hvormed tingene løses. Måden man
arbejder med værktøjet på. Så bliver det ikke længere noget der kan
måles på godt og skidt, men noget der subjektivt vurderes af den
enkelte. I daglig tale er dette flame-wars eller
''slashdot-udtalelser''.

Det er egenlig pudsigt, for mange andre steder (Matematik blandt andet)
nyder man godt af at transformere problemer så man har dem på en form
hvor de er nemme at løse.

--
j.