Re: BSD i Mac OS X

From: Jørgen Nørgaard (none@jnp--anneli.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 24 Mar 2002 - 10:57:59 CET

Date: Sun, 24 Mar 2002 10:57:59 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Jørgen Nørgaard  <none@jnp--anneli.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: BSD i Mac OS X

>En del så vidt jeg har kunnet i de demoer jeg har set på LinuxForum bl.a.
>Der er generelt det man regner med skal være på en Unix, der er vist
>bare ikke en C compiler per default, men den er nok ikke svær at
>installere, sammen med resten af C, C++ og ikke mindst Obj-C
>udviklingsværktøjerne ...

Der er meget BSD tilbage. Mange ting kompilerer uden problemer
(f.eks. bash, python, WindowMaker, ... ). Se også
http://fink.sourceforge.net/ for portering.

Udviklingsværktøjerne kan hentes ved Apple, der er et developer link,
kræver registrering.

>PHP: http://www.oreillynet.com/pub/a/mac/2001/07/20/php_macosx.html
>Apache: http://linux.oreillynet.com/pub/a/mac/2001/12/07/apache.html
>Apache Web-Serving with Mac OS X: http://www.oreillynet.com/pub/ct/49

>Det mener jeg ikke.

Ja/nej. Per default er 'root' disabled (hvad jeg mener den egentlige
burde være på alle desktop distributioner - mange (linux) begyndere
har på den hårde måde lært hvad man kan med 'root' ;-), men alle i
'wheel' kan vha 'sudo' udføre kommandoer som root. 'root' kan
enables.,.

XDarwin med OroborOSX
(http://wrench.et.ic.ac.uk/adrian/software/oroborosx/ er en fin X
Windows omgivelse.

>Med venlig hilsen
>
> Morten (Der også gerne ville have en Mac) ;-)

Hilsen

--
/jørgen nørgaard                               ... For privacy ...
e-mail: jnp@anneli.dk | Phone: +45 2627 3769