Re: BSD i Mac OS X

From: Morten Liebach (none@m--kallisti.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 24 Mar 2002 - 00:52:53 CET

Date: Sun, 24 Mar 2002 00:52:53 +0100
From: Morten Liebach <none@m--kallisti.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: BSD i Mac OS X

On 2002-03-23 18:42:00 +0100, Morten Winther wrote:
> Jeg har nu kig på en lille iBook fra Apple med Mac OS X, som jo skulle være
> 'en slags' BSD. Men hvor meget BSD er det egentlig tilbage efter at Apple
> har pillet?

En del så vidt jeg har kunnet i de demoer jeg har set på LinuxForum bl.a.
Der er generelt det man regner med skal være på en Unix, der er vist
bare ikke en C compiler per default, men den er nok ikke svær at
installere, sammen med resten af C, C++ og ikke mindst Obj-C
udviklingsværktøjerne ...

PHP: http://www.oreillynet.com/pub/a/mac/2001/07/20/php_macosx.html
Apache: http://linux.oreillynet.com/pub/a/mac/2001/12/07/apache.html
Apache Web-Serving with Mac OS X: http://www.oreillynet.com/pub/ct/49

> Er der begrænsninger i root adgangen, så man ikke kan pille for meget ?

Det mener jeg ikke.

Med venlig hilsen

               Morten (Der også gerne ville have en Mac) ;-)

--
Morten Liebach <none@m--kallisti.dk.lh.bsd-dk.dk>, webpages at http://kallisti.dk/
PGP-key: http://kallisti.dk/ml.asc or Key-ID 0xD796A4EB on keyserver.net