Re: Liv på listen - bud på en filserver

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 23 Oct 2001 - 13:58:05 CEST

Date: Tue, 23 Oct 2001 13:58:05 +0200
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Liv på listen - bud på en  filserver

"Hansen,Ole OHA" wrote:

> Vinum, det er LVM til (Free?)BSD, ikke? LVM er lækkert! Jeg har en box, der
> kører Linux (sorry, men det er Linux jeg kender bedst) med LVM og det kører
> super glat. Dem (sistina) der har udviklet det, har været så flinke at
> stjæle syntaxen til kommandoerne fra HP-UX, hvilken gjorde det MEGET nemt
> for mig. :) (Behøver jeg sige, jeg arbejder med HP-UX til dagligt?)
>
> Hvor godt er vinum? Hvad med journaliserede filsystemer til *BSD? Live
> udvidelse af filsystemer?

> --
> Ole Hansen
Er HP-UX "kommandoerne" til dette ikke noget de har købt fra IBM (fra AIX) ?

AIX LVM er noget jeg har savnet på alle Unix systemer jeg siden har arbejdet på!

Jeg kan kun sige det er genialt!
Man kan lave spejling og striping i software, lave 1-3 kopier af data(mklvcopy),
udvide dataområder(logical volumes,extendlv) og filsystemer "chfs +10000 blokke"
Flytte data hvis en disk begynder at generere fejl i loggen
(migratepv)

og sagde jeg at det hele sker mens systemet er online!

--
Mvh
Henrik Lund Kramshøj