Re: Liv på listen - bud på en filserver

From: Steffen Larsen (none@zool--zool.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 24 Oct 2001 - 21:12:25 CEST

Date: Wed, 24 Oct 2001 21:12:25 +0200
From: Steffen Larsen <none@zool--zool.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Liv på listen - bud på en  filserver

Alex Holst wrote:

> Quoting Steffen Larsen (zool@zool.dk):

> Interessant holdning. Laes evt. traaden paa misc@ for at underbygge den.

Taler kun af bitter erfaring.. Men er Softupdates ikke bare asyncrone
writes
til disken, hvor filerne bliver ordnet pænt.
Men man har stadig et UFS filsystem som kan blive en del inkonsistent...
Når der kommer en uheldig reboot vil det dog være lidt hurtigere for
fsck at redde disken, da data ligger mere forudsigeligt..
Det kan godt være at jeg har misset en pointe, så skal i bare være
venlige at rette mig! ;-)

Men stadig.. det er ikke fedt! jeg har langt bedre erfaring med et
journaling FS.

--HyG! (og fik vi ikke lige diskussionen med filsystemer alligevel!?)
/Steffen