RE: Liv på listen - bud på en filserver

From: Hansen,Ole OHA (none@oha--kmd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 23 Oct 2001 - 13:30:48 CEST

From: "Hansen,Ole OHA" <none@oha--kmd.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-dk@bsd-dk.dk'" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Liv på listen - bud på en filserver
Date: Tue, 23 Oct 2001 13:30:48 +0200

> Jeg har en plan om at skrue en PC sammen med en forfærdentlig
> masse HD-plads, <snip>

> Spørgsmålet er så det enkle - er den bedste tilgang til denne
> opgave vinum?

Vinum, det er LVM til (Free?)BSD, ikke? LVM er lækkert! Jeg har en box, der
kører Linux (sorry, men det er Linux jeg kender bedst) med LVM og det kører
super glat. Dem (sistina) der har udviklet det, har været så flinke at
stjæle syntaxen til kommandoerne fra HP-UX, hvilken gjorde det MEGET nemt
for mig. :) (Behøver jeg sige, jeg arbejder med HP-UX til dagligt?)

Hvor godt er vinum? Hvad med journaliserede filsystemer til *BSD? Live
udvidelse af filsystemer?

--
Ole Hansen