Hvad må man sprøge om på bsd-dk

From: michael dreves (none@michael--karolinelund.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 15 Aug 2001 - 13:31:09 CEST

Date: Wed, 15 Aug 2001 13:31:09 +0200
From: michael dreves <none@michael--karolinelund.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Hvad må man sprøge om  på bsd-dk

Hej,

Synes snart hver anden mail på vores liste indeholder et godt svar og en løftet
pegefinger
til dem som stadig tør spørge om noget her på listen - og det synes jeg er træls!

Jeg er fuldkommen enig i at man naturligvis skal gøre en indsats for at lære
noget når man
stiller et spørgsmål - klart!

MEN - *BSD indeholder vitterlig megen dokumentation, og næsten ligemeget hvilket
spørgsmål
der bliver stillet kan man besvarer med RTFM. men jeg tror faktisk at de fleste
har førsøgt sig
med div. man sider og udemærkede sites ude på nettet der beskriver dette og hint
så - sat på
spidsen - behøver vi jo slet ikke nogen liste. Men vi har den altså alligevel.

Jeg synes det er værd at ofre en tanke på formålet med denne liste: at hjælpe nye
brugere som
ønsker at arbejde med BSD unix - og det er altså hvad jeg kan læse mig til på
vores web.

Der findes mange rigtig rigtig dygtige folk i det her forum, og i den tid jeg har
været med her
er der kommet masser af guldkorn som jeg selv har kunnet bruge - det er dét som
gør listen
værdifuld. Efter min mening gør det ikke listen værdifuld for nogen at hver gang
du søger, og
ser et subj. der kunne pege dig i den rigtige retning, indeholder mailen istedet
for en længere
forklaring om det "du kan jo læse det på man siderne".

Med andre ord : der burde være plads til alle her. Hvis man ser et sprøgsmål som
man kender
svaret på, så kunne man jo overveje om man ville bruge tid, og hjælpe een videre,

eller om man blot skal fortsætte med læsningen.

-michael