RE: Hvad må man sprøge om på bsd-dk

From: Bernino Lind (none@lind--catpipe.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 15 Aug 2001 - 13:51:47 CEST

From: "Bernino Lind" <none@lind--catpipe.net.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: Hvad må man sprøge om på bsd-dk
Date: Wed, 15 Aug 2001 13:51:47 +0200

Ja, det er en interessant diskussion som har nogle dybe rødder ned i
tolerance versus den grumme matematik forelæser tendenser som jeg selv har
oplevet det i C* algebra som blot tilføjer "...beviset udelades, trivielt",
og så sidder man der midt om natten kl 0330 dagen efter, mens resten af byen
sover og tænker om man er særlig begavet at noget trivielt tager een 10
timer. For der står der jo, i bogen - RTFM.

Jeg synes der bør være en konsensus på denne liste om at dumme spørgsmål
ikke findes. Det er nemlig noget af det nemmeste at trykke på delete knappen
over hver af de mails man ikke kan lide og desuden kan de særligt sjove
spørgsmål jo også få lov at konkurere om præmier på det navlepillende og
selvhøjtidelige www.guld.dk - nemlig de der har behov for at hovere over
brugere der ikke har tillært sig så meget som een selv.

Ak ja, det er tænkevækkende at f.eks. et site for fysikere og matematikere
med ukorrekte og direkte latterlige populær videnskabelige citater gjort af
lægmand og endog fagmand (såsom en vis person i rullestol), om sorte huller,
kaos teori og kvantemekaniske fænomener ikke findes - at lægmand aldrig bør
udstilles som dum, blot uoplyst, og at fagmandens fornemste pligt er at
tilvejebringe oplysning snarere end intolerante og i sandhed dum-smarte
bemærkninger om folks viden. For derude blandt menneskene findes altid den,
der er lidt dygtigere end sin næste, og det må være målet at højne dette til
enhver tid.

Er dette en diskussion der er relevant for BSD-DK? Jeg ved det ikke, og det
er sikkert også et særligt dumt spørgsmål.

/nino