X og Grafikkort

From: Morten Seeberg (none@morten--seeberg.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 25 May 1999 - 21:13:07 CEST

From: "Morten Seeberg" <none@morten--seeberg.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--hotel.prosa.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: X og Grafikkort
Date: Tue, 25 May 1999 21:13:07 +0200

Jeg kan ikke helt finde ud af, hvordan man presser sin X, men så vidt jeg
kan se, så kører de fleste af de kort jeg prøver at vælge i XF86Setup med
SVGA serveren???

Det er fordi jeg skal have et nyt grafikkort til min 19" skærm, og jeg havde
planer om noget billigt og nemt, Matrox G200 med 8MB, eller lign. Den skal
bare køre høj opløsning med mange farver, ikke noget spil og 3D pop.

Derfor tilspørger jeg jer, hvad skal man vælge, er Matrox kortet OK? Eller
måske jeg skulle spørger omvendt, er SVGA serveren/Driveren OK i standard
X(F86333)??