Konfiguration af X og mus

From: Søren Kristian Jensen (none@skj40--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 26 Sep 2004 - 16:25:22 CEST

From: "Søren Kristian Jensen" <none@skj40--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Konfiguration af X og mus
Date: Sun, 26 Sep 2004 16:25:22 +0200

Hej,

Jeg har installeret en FreeBSD 5.2.1. Jeg vil gerne have X op at køre på den
og det går faktisk også ret godt. Fulgte guiden i håndbogen, og X starter op
uden problemer.

Jeg vil selvfølgelig meget gerne have min mus til at fungere og lukker
derfor X ned, går ind i sysinstall og konfigurer min mus. Type = 1(auto) PS2
og Port= 1(PS/2), da det er en Logitech Cordless MouseMan Wheel, der bruger
PS2 porten. Musen fungere også når jeg trykker Enable, Test and run.

Jeg vælger nu at lukke sysinstalle ned og starte X op igen ved XFree86
-xf86config /root/XF86Config.net Men den fryser.

Jeg gik ud fra at det var pga. jeg havde aktiveret musen, genstarter
systemet. Starter denne gang med at aktiver musen i sysinstall og laver en
ny config a X. Men når jeg køre den nye XF86Config.new fryser maskinen igen.

Jeg har ved forsøg frem og tilbage opdaget at jeg kan gå ind og vælge
Disable til musen, konfigurer X, starte X op. Mens X køre gå ind i
sysinstall fra en anden tty og Enable musen, derefter gå tilbage til X og
musen fungere så i X.

Jeg syntes ikke rigtig at det er en stabil måde at køre det på, og håber
derfor meget at der er en som sidder med et guldkorn jeg kan bruge.

Skulle der være noget information jeg har glemt at give med så spørg
endelig.

Hilsen Søren Kristian

Undgå pop-ups med MSN Toolbar - http://toolbar.msn.dk/ hent den gratis!