Re: Hjæl p til installation af OpenBSD 3.6-release

From: Anders Aspegren Søndergaard (none@andersas--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 30 Oct 2004 - 16:58:19 CEST

Date: Sat, 30 Oct 2004 16:58:19 +0200
From: Anders Aspegren Søndergaard <none@andersas--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hjæl p til installation af OpenBSD 3.6-release

Hej igen.

Jeg fik installeret OpenBSD i går. Det gik let og smertefrit.
Men i dag er jeg så ved at installere alle de pakker der er i
/pub/OpenBSD/3.6/packages/i386/
og her er jeg stødt på et problem.

Jeg har hentet alle pakker (2.1 GB) og
de ligger nu på computeren.

Jeg skriver pkg_add *.tgz og det går meget fint i et par sekunder,
så kommer den med noget som f.eks:

Adding fluxbox-0.9.9.tgz
package fluxbox-0.9.9.tgz conflicts with installed package blackbox-0.65.0
og så stopper det hele.

Jeg har også været udsat for at nogle depencies slet ikke var med i
pakketræet, så jeg ikke kunne installere enkelte pakker.
Den har også tit kommet med
Adding <pakke>
package <pakke> conflicts with installed package <samme pakke>-no_x11

Hvad er det jeg gør forkert? Jeg synes ikke at kunne finde nogle
punkter i manualen der beskriver hvordan man installerer pakketræet.

Med venlig hilsen
Anders Aspegren Søndergaard

p.s
Nogle vil måske synes det er dumt at installere alle pakkerne, men jeg
kan nu godt lide at have en masse programmer installeret i forvejen,
også selvom det fylder et par gigabyte, for så skal jeg ikke til at installere
programmer hver gang jeg skal til at bruge et program jeg ikke har brugt før.