Re: Hjæl p til installation af OpenBSD 3.6-release

From: Anders Søndergaard (none@andersas--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 30 Oct 2004 - 01:01:34 CEST

Date: Sat, 30 Oct 2004 01:01:34 +0200
From: Anders Søndergaard <none@andersas--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk, Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Hjæl p til installation af OpenBSD 3.6-release

On Sat, 30 Oct 2004 00:46:42 +0200, Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Det lyder som om du vil lægge tæt på det hele på '/' partitionen. Det
> kan jeg ikke li', se f. eks. min server "oenone" her:

Nej, bare rolig, jeg planlægger at lægge alt mit rod i /home
Alle systemfiler mv. lægger jeg pænt for sig.

Jeg har lært at root partitionen ikke behøver være særlig stor, men
jeg synes bare ikke om at have en partition der har absolut minimum(?)
plads. Det er godt at have lidt at give af hvis man skulle få brug for det.
Nu har jeg en 40 GB harddisk, så der er ikke nogen grund til at spare
på pladsen.
Jeg bruger ca halvdelen i mit nuværende Linux opsæt.

1 GB rod partition, som Lars sagde, lyder som en fornuftig værdi.

> <none@m--udat:87.lh.bsd-dk.dk>$ ssh oenone
> This is OENONE. Intruders will be RAPED, SHOT and BURNED! So don't.

Nice loginmsg.

Tak for opmærksomheden, her midt om natten :-)
Det er nogle af det hurtigste svar jeg har fået på mailinglister.

Med venlig hilsen
Anders Søndergaard