Re: Problem med install af ældre laptop

From: Erik Nordström Andersen (none@erik--erik-n-andersen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 15 Nov 2004 - 16:33:58 CET

Date: Mon, 15 Nov 2004 16:33:58 +0100
From: Erik Nordström Andersen <none@erik--erik-n-andersen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: Problem med install af ældre laptop

Jeg svarer lige mig selv...

Erik Nordström Andersen wrote:

> Jeg har fået en bærbar Toshiba 230CX forærende (P133, 64 MB RAM, 1,3GB
> harddisk) som jeg gerne vil have FreeBSD på. Der er ikke CD-ROM-drev,
> men floppydrev og et 3COM 3C589C (10Base-T) PCMCIA kort, som jeg har set
> virke under Win95.
>
> Jeg laver de tre install-disketter (og smider 4 døde disketter ud
> undervejs!) og går i gang med installationen. Jeg vil gerne installere
> via FTP, da jeg har smidt en FreeBSD 5.3 CD-ROM i en Windows computer,
> sharet den med FTP og forbundet de to computere med en switch.

> [...]

Jeg kiggede dmesg igennem og fandt følgende:

cbb0: <ToPIC95B PCI-Cardbus Bridge> irq11 at device 2.0 on pci0
cardbus0: <CardBus bus> on cbb0
pccard0: <16-bit PCCard bus> on cbb0

Det ser altså ud til at hardwaren bliver fundet. Men længere nede står der:

CIS too long -- truncating
pccard0: Card has no functions!
cbb0: PC Card activation failed

Hmm, jeg googlede lidt mere og fandt ud af at jeg måske skal

set hw.allow_unsupported_io_range=1
set hw.cbb.start_memory=0x000C0000

i boot loaderen (adressen 0x000C0000 aflæser jeg i Win95). Men lige lidt
hjælper det :-\ Andre forslag?

Mvh Erik