Problem med install af ældre laptop

From: Erik Nordström Andersen (none@erik--erik-n-andersen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 13 Nov 2004 - 18:42:53 CET

Date: Sat, 13 Nov 2004 18:42:53 +0100
From: Erik Nordström Andersen <none@erik--erik-n-andersen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Problem med install af ældre laptop

Hej

Jeg har fået en bærbar Toshiba 230CX forærende (P133, 64 MB RAM, 1,3GB
harddisk) som jeg gerne vil have FreeBSD på. Der er ikke CD-ROM-drev,
men floppydrev og et 3COM 3C589C (10Base-T) PCMCIA kort, som jeg har set
virke under Win95.

Jeg laver de tre install-disketter (og smider 4 døde disketter ud
undervejs!) og går i gang med installationen. Jeg vil gerne installere
via FTP, da jeg har smidt en FreeBSD 5.3 CD-ROM i en Windows computer,
sharet den med FTP og forbundet de to computere med en switch.

Problemet er, at PCMCIA-kortet ikke bliver fundet (det er ellers
understøttet af ed(4)-driveren iflg.
http://www.freebsd.org/cgi/man.cgi?query=ed&sektion=4&manpath=FreeBSD+5.3-RELEASE).
Jeg vælger default install, giver FreeBSD hele harddisken, vælger
default partition-layout, og vælger at installere via FTP. Efterfølgende
får jeg kun SLIP (sl0) og PPP (ppp0) som mulighed.

I BIOS kan jeg under "PC Card Controller Mode" vælge mellem "PCIC
Compatible" eller "Cardbus/16-bit". Den står i øjeblikket på
sidstnævnte, men det gør tilsyneladende ingen forskel.

Håber I kan hjælpe!

Mvh Erik