Myson ethernet driver til FreeBSD 5.3

From: Hans-Christian Stadler (none@hans.stadler--post.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 14 Nov 2004 - 18:47:12 CET

From: Hans-Christian Stadler <none@hans.stadler--post.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Myson ethernet driver til FreeBSD 5.3
Date: Sun, 14 Nov 2004 18:47:12 +0100

Hi,

jeg prøvede lige at installere FreeBSD 5.3 fra de officielle ISO images på en computer med et
Surecom netkort baseret på myson chips. Så vidt jeg kan se hedder driveren til dette kort "my.ko",
og er også pænt beskrevet i en man page. Problemet er bare, at der ingen my.ko er i /boot/kernel
eller /boot/modules. dmesg siger <no driver attached>.

Jeg har nu 2 spørgsmål:

1) Hvor finder jeg kerne modulet "my.ko"
2) Hvordan ser jeg, hvilke moduler kernen kører i forvejen og hvilke moduler er compilet direkte
ind i kernen?

Hans-Christian Stadler