SV: script/program til at holde styr på sikkerhedspatches

From: Michael Rasmussen (none@MiRa--niels.brock.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 08 Jan 2004 - 00:51:27 CET

Subject: SV: script/program til at holde styr på sikkerhedspatches
Date: Thu, 8 Jan 2004 00:51:27 +0100
From: "Michael Rasmussen" <none@MiRa--niels.brock.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej Henrik

Tak for dine svar.

>Det jeg vil anbefale er at bruge cvsup til at hente kopi af CVS træet i
>den version du vil følge
>(pkg_add cvsup pakken - evt. uden X11 pkg_add cvsup_nox11.tgz
>eller noget i den stil brug den binære pakke - ellers tager det en RUM
>TID)
Det beskrevne har jeg også gjort, og inden oversatte alle programmer, så det burde være seneste version, jeg har kørende?

>Dernæst henter du træet, laver checkout med cvs fra din lokale kopi og
>opdaterer med kernen først:
>cd /sys/arch/i386/conf
>config GENERIC
>cd ../compile
>make depend && make && make install
>(du kan altid først lave make -n for at se hvad make vil gøre, install
>installerer kernen i /)
Kommer nyeste version af source til kernen altid med ved cvsup?
Jeg skal måske lige indskyde, at jeg lavede en ftp-install, og at min kerne skriver GENERIC #18.

Bør jeg så lave en ny kerne?

>http://www.openbsd.org/faq/upgrade-minifaq.html
>hvis du vil følge current
Har jeg læst, men da jeg skal bruge det i "produktion", bliver jeg på stable - hårdt tillært fra Debian i servermiljøer:-).

>Sig til hvis der er flere spørgsmål
Det kommer der sikkert:o) Indtil videre synes jeg det går ganske smertefrit - gammel BSD 4.1 fra DIKU hænger stadigvæk ved; det skal blot vækkes fra tornerosesøvnen:-)
>ikk' rigtigt
Anede mig.
Har indstalleret gls, og den accepterer min opsætning fra Debian - med bash som shell forstås.
>ingen ide
Unden X er det nu meget rart, men ingen problemer so far, så jeg fortsætter med MC. Så forresten lige at der findes en anden Norton Clon i portstræet; hvordan er den i forhold til MC?

Hilsen,
Michael.